Spennende og lærrerrikt å lese om andres erfaringer
Jeg er ikke veganer (enda), men har oplevd mye av det samme da jeg bestemte meg for å bli vegetarianer. Stort sett er folk forståelsesfulle, men jeg føler ofte at jeg må forsvare valget mitt om ikke å spise dyr. De gangene jeg begir meg ut på en forklaring virker det som om de fleste er enige med meg, men de havner fort selv i en forsvarsposisjon og tyr til de vanlige argumentene som "jeg klarer meg ikke uten kjøtt" og "det er jo naturlig å spise kjøtt".
Jeg husker det var vanskelig for meg å fortelle til venner og familie at jeg ville bli vegetarianer. Jeg har alltid vært en som tar mye hensyn til andre og som ikke ønsker å skape bry, så min overgang fra kjøttspisende til vegetarianer var veldig gradvis. Flere ganger spiste jeg kjøtt selv om det bød meg i mot, fordi jeg turte ikke å si ifra. Nå er jeg litt på det samme stadiet når det kommer til egg og melkeprodukter, det virker nemlig som om alle rundt meg er veldig takknemlig for at jeg fremdeles spiser det. Da er det ikke
så vanskelig å lage mat til meg liksom

Men jeg er uansett fast bestemt på å nå målet mitt som veganer en gang, uansett hva de rundt meg sier og mener. Jeg vet det er det riktige valget.